Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΕΚΛΕΙΣΕ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΔΕΠΑ - GAZPROM ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ


Mείωση 15% με αναδρομική ισχύ: Με έκπτωση15% έκλεισε τελικά η συμφωνία μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Gazprom για την τιμή προμήθειας του φυσικού αερίου. Αν και το ΥΠΕΚΑ που ανακοίνωσε χθες το κλείσιμο της συμφωνίας, επισημαίνοντας την προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά προς τον Ρώσο πρόεδρο Β. Πούτιν στην επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων, δεν αναφέρει τα επίπεδα διαμόρφωσης της νέας τιμής, επικαλούμενο τη δέσμευση εμπιστευτικότητας, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές αυτή έχει διαμορφωθεί γύρω στα 395 δολάρια τα 1.000 κ.μ. έναντι 460 δολάριων τα 1.000 κυβικά μέτρα που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2013.

Στον μέσο όρο:  Η νέα τιμή, σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ τοποθετεί την Ελλάδα στον μέσο όρο της ηπειρωτικής Ε.Ε. και είναι από τις χαμηλότερες σε σχέση με γειτονικές χώρες με την Ελλάδα όσον αφορά σε μακροχρόνια συμβόλαια με την Gazprom. Η αναδρομικότητα της τιμής, βάσει και της διακρατικής συμφωνίας, ισχύει από την 1η Ιουλίου 2013. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ έχει δώσει ήδη εντολή στη διοίκηση της ΔΕΠΑ να προχωρήσει σε τιμολογήσεις των πελατών της με βάση τη νέα τιμή από τον Απρίλιο και να επιστρέψει αναδρομικά τα ποσά που αντιστοιχούν σε αυτήν.

Η τελική έκπτωση για τους καταναλωτές της ΔΕΠΑ περιορίζεται στο 12% κι αυτό γιατί τιμολογούνται βάσει και της τιμής του αερίου που εισάγεται από Αλγερία και από Τουρκία. Τα ποσά αυτά σύμφωνα με πηγές της ΔΕΠΑ υπολογίζονται σε 80- 100 εκατ. ευρώ. Η ενεργοβόρος βιομηχανία όπως και οι ηλεκτροπαραγωγοί θα πάρουν απευθείας την έκπτωση από τη ΔΕΠΑ, ενώ οικιακοί καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις από τις τρεις ΕΠΑ. Η συμφωνία προβλέπει επίσης επέκταση της σύμβασης που έληγε το 2016 για μια δεκαετία και δυνατότητα για δύο νέες αναθεωρήσεις, με την πρώτη έπειτα από δύο χρόνια.

Η ανανεωμένη σύμβαση, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, έχει επιπλέον μια σειρά από ευνοϊκότερες παραμέτρους πέραν της συμβατικής τιμής, εξίσου σημαντικές, όπως η μείωση του ορίου κάτω από το οποίο ενεργοποιείται η ρήτρα υποχρεωτικής παραλαβής (take or pay). Σύμφωνα με πληροφορίες, το κατώτατο όριο συμβολαιοποιημένων ποσοτήτων φυσικού αερίου αναπροσαρμόζεται από τα 2,4 δισ. κ.μ. γύρω στα 2 δισ. κ.μ. Η υπογραφή της συμφωνίας αναμένεται μέχρι τα μέσα Μαρτίου και αφού προηγουμένως εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών.

Η ΔΕΠΑ: Την επόμενη εβδομάδα συνεδριάζει για τον σκοπό αυτό το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΠΑ. «Είναι μια πολύ καλή συμφωνία για τη ΔΕΠΑ, τους πελάτες της και για τη χώρα.

Παρέχει ευελιξία σε ό,τι αφορά τις ποσότητες σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα, και τονώνει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας με ρωσικό αέριο που αποτελεί αποδεδειγμένα μια αξιόπιστη πηγή» τονίζει με δήλωσή του στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Χάρης Σαχίνης που χειρίστηκε τις πολύμηνες και δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Gazprom. Η έκπτωση του 15%, σύμφωνα με τον κ. Σαχίνη, σε συνδυασμό με την έκπτωση που έχει πάρει η εταιρεία στην τιμή του αλγερινού αερίου και την τιμή που αναμένει από την τουρκική Βοtas με τη λήξη της Διαιτησίας, διαμορφώνει για τη ΔΕΠΑ ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πορτφόλιο.

Κύκλοι πάντως της αγοράς σχολίαζαν χθες αρνητικά το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν κατάφερε να πετύχει στις διαπραγματεύσεις μεγαλύτερη αναδρομικότητα από αυτή που προβλέπει η σύμβαση και την οποία είναι υποχρεωμένη να δώσουν οι Ρώσοι. Τόνιζαν επίσης την καθυστέρηση έναρξης των διαπραγματεύσεων από πλευράς της ΔΕΠΑ, επισημαίνοντας ότι άλλες χώρες πέτυχαν τις ίδιες ή και μεγαλύτερες εκπτώσεις δύο χρόνια νωρίτερα. Διαβάστε την Επικαιρότητα  εδώ




ΟΥΚΡΑΝΙΑ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΧΑΟΥΣ – ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΝΕΟΝΑΖΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ


Εν μέσω του απόλυτου χάους και των αδιεξόδων στο διπλωματικό κομμάτι βρίσκεται η Ουκρανία, η οποία συνεχίζει να μετράει τις πληγές της έπειτα από τα αιματηρά επεισόδια των τελευταίων μηνών. Τα επεισόδια μπορεί να μεταφέρονται στο ανατολικό, φιλορωσικό κομμάτι της χώρας, ωστόσο, τους δρόμους του Κιέβου φαίνεται πως περιφρουρούν ακροδεξιές, νεοναζιστικές ομάδες, ενώ και οι πρώτες αποφάσεις της προσωρινής κυβέρνησης τους δίνουν μεγάλη εξουσία.

Οι πρώτοι νόμοι της νέας Βουλής: Σκληρές απαγορεύσεις και νεοναζί σε υπουργεία

Οι πρώτοι νόμοι που βγήκαν στη δημοσιότητα μάλλον επιβεβαιώνουν τη διολίσθηση της χώρας σε ακροδεξιά εθνικιστικά πρότυπα δημιουργώντας ανησυχία στην Ευρώπη. Οι περισσότεροι από αυτούς τους νόμους βάζουν στο στόχαστρο το κομμουνιστικό κόμμα της χώρας, τις μειονότητες, αποποινικοποιούν τη ναζιστική προπαγάνδα και τοποθετούν σε θέσεις κλειδιά μέλη της νεοναζιστικής ομάδας «Δεξιός Τομέας».

Χαρακτηριστικά μερικοί από τους νέους νόμους:

Σχέδιο απόφασης για την απαγόρευση των δραστηριοτήτων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ουκρανίας

Σχέδιο ψηφίσματος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της σοβιετικής κατοχής.

Κατάργηση του νόμου που ποινικοποιούσε τη ναζιστική προπαγάνδα.

Διορισμό ως υπουργού Εσωτερικών του ακροδεξιού Αβάκοφ και διορισμό των μελών της νεοναζιστικής ομάδας «Δεξιός Τομέας» στο Υπουργείο.

Σχέδιο απόφασης για το «Πάνθεον των εθνικών ηρώων»

Σχέδιο διατάγματος για την εισαγωγή δημοσιονομικών περιορισμών

Σχέδιο ψηφίσματος για απόδοση τιμών στους συμμετέχοντες στις ένοπλες συγκρούσεις κατά τη διάρκεια των ειρηνικών διαδηλώσεων

Σχέδιο απόφασης για το διορισμό του μέλους του κόμματος «Svoboda» Α.Mahnitskogo στο Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα.

Σχέδιο Νόμου για τα καθήκοντα του Προέδρου της Ουκρανίας.

Σχέδιο απόφασης για τον διορισμό μέλους του (φιλογερμανικού) κόμματος «UDAR» ως επόπτη της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας

Σχέδιο απόφασης της απόλυσης από την υπηρεσία των στρατιωτών και αξιωματικών των σωμάτων ασφαλείας. (Στη θέση τους προσλαμβάνονται μέλη των ακροδεξιών ομάδων).

Σχέδιο απόφασης κατάργησης του δικαιώματος των μειονοτήτων στη χρήση της γλώσσας τους. Απαγορεύθηκαν τα Ρωσικά, Ρουμανικά, Ουγγρικά και Ελληνικά

Ακροδεξιοί ελέγχουν το Κίεβο – Διαλύθηκαν τα ουκρανικά ΜΑΤ στη θέση τους νεοναζί;

Ο προσωρινός υπουργός Εσωτερικών της χώρας ανακοίνωσε μέσω facebook τη διάλυση των περιβόητων Μπερκούτ, των δυνάμεων ασφαλείας που πρωτοστάτησαν στα βίαια επεισόδια στο Κίεβο και αποτελούσαν τον φόβο και τον τρόμο των διαδηλωτών.

«Οι Μπερκούτ δεν υπάρχουν πια. Υπέγραψα το υπ” αριθμόν 144 διάταγμα με ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου 2014 για τη διάλυση των ειδικών δυνάμεων της αστυνομίας Μπερκούτ», έγραψε ο Αρσέν Αβάκοφ.

Οι Μπερκούτ ήταν η αιχμή του δόρατος της καταστολής των διαδηλώσεων στην Ουκρανία και σε φωτογραφίες εμφανίζονται να πυροβολούν τα πλήθη με πραγματικές σφαίρες.

Τουλάχιστον 82 άνθρωποι, ανάμεσά τους περίπου 10 αστυνομικοί σκοτώθηκαν στις συγκρούσεις ανάμεσα σε διαδηλωτές και αστυνομικούς την περασμένη εβδομάδα στο Κίεβο.

Συγκρούσεις στην Κριμαία : Εισβολή στο περιφεριακό Κοινοβούλιο – Ενας νεκρός

Το σκηνικό της έντασης μεταφέρεται στην Κριμαία όπου υπερτερούν οι φιλορωσικές δυνάμεις, ενώ, το πρωί της Τετάρτης σημειώθηκαν άγρια επεισόδια. Χιλιάδες φιλοδυτικοί διαδηλωτές εισέβαλαν στο περιφερειακό κοινοβούλιο της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας το οποίο επρόκειτο να συνεδριάσει σήμερα με αντικείμενο την κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα μετά την αποπομπή του φιλορώσου προέδρου Βίκτορ Γιανουκόβιτς.

Στις εικόνες που μετέδωσαν τα τοπικά τηλεοπτικά κανάλια διακρίνονται οργισμένοι διαδηλωτές να εισβάλουν στο κτίριο του κοινοβουλίου, σπάζοντας τον αστυνομικό κλοιό. Κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του, πιθανότατα από καρδιακή προσβολή. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Inerfax, το θύμα δεν έφερε κανένα ίχνος εξωτερικού τραύματος. Το πτώμα βρέθηκε κοντά στο κοινοβούλιο, ανέφερε ένας εκπρόσωπος του τοπικού υπουργείου Υγείας.

Ενας εκπρόσωπος των αστυνομικών αρχών της Κριμαίας διέψευσε την πληροφορία ότι ο άνθρωπος αυτός σκοτώθηκε από έκρηξη που σημειώθηκε στη Συμφερόπολη. Οι φιλοδυτικοί διαδηλωτές, στην πλειονότητά τους Τάταροι, συγκρούστηκαν με τους φιλορώσους που είχαν οργανώσει αντιδιαδήλωση στη Συμφερόπολη, την πρωτεύουσα της Κριμαίας. 

Οι διαδηλωτές ήρθαν στα χέρια, εκτόξευσαν μπουκάλια οι μεν στους δε και αντάλλαξαν ύβρεις έξω από το κοινοβούλιο αλλά επενέβησαν οι αστυνομικές δυνάμεις και χώρισαν τις δύο αντίπαλες ομάδες, σχηματίζοντας μια αλυσίδα ανάμεσά τους. Να σημειωθεί ότι οι αστυνομικοί δεν ήταν οπλισμένοι.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ (ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ) Η ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Η σκληρή αλήθεια ότι οι υπερχρεωμένες χώρες διαθέτουν ελάχιστα περιθώρια ελιγμών και η διπλωματική αρχή ότι τα μικρά κράτη είναι προτιμότερο να μην εμπλέκονται στις διαμάχες των ισχυρών θέτουν ασφαλώς ένα ασφυκτικό πλαίσιο στην άσκηση της ελληνικής προεδρίας στην Ε.Ε. Γιατί, πραγματικά, πόσες πρωτοβουλίες μπορεί να αναλάβει η ελληνική προεδρία στο εξωτερικό, την ώρα που κυρίαρχη εικόνα στο εσωτερικό είναι ο κυριακάτικος πανικός των κυβερνητικών στελεχών ενώπιον της τρόικας ή όταν συνεχίζεται το τρίμηνο άτυπο βέτο των δανειστών στα επόμενα βήματα ενίσχυσης των τραπεζών;

Απέναντι σε αυτήν την κυνική περιγραφή συσχετισμών υπάρχει και ο αντίλογος ότι η ευτυχέστατη συγκυρία της προεδρίας (θα έπρεπε να) αποτελεί ευκαιρία και ισχυρό όπλο αξιοπρεπούς δράσης της Ελλάδας. Γι’ αυτό και, από τα τέλη Σεπτεμβρίου, τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Εξωτερικών είχαν επεξεργαστεί τους κύριους άξονες της ελληνικής προεδρίας (ανάπτυξη - απασχόληση, τραπεζική ένωση, μεταναστευτικό, θαλάσσιες πολιτικές), ενώ ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς εργάζεται αθόρυβα για την υιοθέτηση μιας ιστορικής διακήρυξης για τις θαλάσσιες ζώνες (άρα και για την ελληνική και ευρωπαϊκή ΑΟΖ) στη Σύνοδο Κορυφής του Ιουνίου.

Αν και το παιχνίδι δεν έχει ακόμα χαθεί, αρκεί μια ματιά στο ημερολόγιο για να συνειδητοποιήσουμε ότι μεθαύριο συμπληρώνονται δύο μήνες άσκησης της προεδρίας χωρίς καμία επιτυχία, χωρίς κάτι ουσιαστικό. Ο σημερινός ένοικος του νεοκλασικού της Βασιλίσσης Σοφίας δεν έχει διδαχθεί από τις (επιτυχημένες και με στήριξη της Ν.Δ. ως αξιωματικής αντιπολίτευσης) προεδρίες των Αν. Παπανδρέου - Καρ. Παπούλια το 1994 και των Κ. Σημίτη - Γ. Παπανδρέου το 2003.

Αντίθετα προς αυτά τα παραδείγματα, ο κ. Βενιζέλος είδε να τον προσπερνούν ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, με τον ίδιο να αξιολογείται ως ένας συμβατικός, άνευ πολιτικής φαντασίας υπουργός Εξωτερικών. Μεταξύ άλλων, επισκέφθηκε τις ΗΠΑ («συμβάλλοντας» στην επανάληψη των συνομιλιών για το Κυπριακό από χειρότερη βάση) και δαπάνησε υπερβολικό χρόνο στα Βαλκάνια, που αποτελούν μεν την «πίσω αυλή» μας, αλλά δεν έχουν ενταχθεί στις προτεραιότητες της προεδρίας, ενώ τις εκκρεμότητες (ΑΟΖ με Αλβανία, αναγνώριση Κοσόβου, ονομασία ΠΓΔΜ, ισορροπίες με Βελιγράδι) χειριζόταν ο ίδιος, μάλλον θετικά, ήδη από τον Οκτώβριο του 2013. Την ίδια ώρα που ο κ. Βενιζέλος δεν αναλάμβανε πρωτοβουλίες, η ελληνική κυβέρνηση:

Πρώτον, έχανε (με κύρια ευθύνη, βέβαια, του κ. Στουρνάρα) την εντολή προώθησης των θεμάτων τραπεζικής ένωσης - SRM στο ECOFIN του Μαρτίου, οπότε μένει μόνον ο Απρίλιος για πρόοδο, πριν από τις ευρωεκλογές.

Δεύτερον, έμεινε μακριά από τις εξελίξεις στην Ουκρανία, καθώς αγνοήθηκε από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και τους υπουργούς Εξωτερικών Γαλλίας, Γερμανίας, Πολωνίας που μετέβησαν στο Κίεβο.

Τρίτον, αδυνατεί να παρέμβει στη (διακριτική) αλλαγή τακτικής του Βερολίνου και του Παρισιού ως προς τις σχέσεις Ε.Ε. - Τουρκίας.

Τέταρτον, ολιγωρεί έναντι του Ιράν, με το οποίο συνδιαλέγονται σχεδόν όλα τα μέλη της Ε.Ε.

Πέμπτον, δεν αξιοποιεί το πλεονέκτημα της προεδρίας στις πολυμερείς διαβουλεύσεις για τις οδούς εξαγωγής του φυσικού αερίου της ΝΑ Μεσογείου. Υπάρχει χρόνος για μια πραγματική και επωφελή άσκηση της προεδρίας; Ισως, αλλά απαιτεί αλλαγή πολιτικής νοοτροπίας, η οποία είναι ακόμα πιο δύσκολη και χρονοβόρα.

ΟΙ ΑΣΤΕΓΟΙ ΣΤΑ ΑΔΕΙΑ ΣΠΙΤΙΑ;


Έντεκα εκατομμύρια ακατοίκητα σπίτια βρίσκονται σήμερα σε όλη την Ευρώπη σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της «Guardian», σε αστικά κέντρα ή παραθεριστικούς οικισμούς. Θέλετε πιο συγκεκριμένα νούμερα; Στην Ισπανία στέκουν κενά 3.4 εκ. σπίτια, στη Γαλλία είναι άδεια 2.4 εκ. σπίτια, στην Ιταλία 2-2.7 εκ., στη Γερμανία 1.8, στην Πορτογαλία 735.000, στη Βρετανία 700.000, στην Ιρλανδία 400.000 και στην Ελλάδα 300.000.

Τι είδους σπίτια είναι αυτά; Τα περισσότερα είναι εξοχικά, που αγοράστηκαν και κτίστηκαν σε «καλύτερες μέρες» και ουδέποτε κατοικήθηκαν. Είναι ακόμη σπίτια που αγοράστηκαν ως «επένδυση» - εντός των αστικών κέντρων για «να υπάρχει ένα νοίκι», ένα μικρό πρόσθετο εισόδημα. Είναι τέλος ιδιοκατασκευές που έμειναν μισές και που τελικά γκρεμίστηκαν για να διατηρηθεί ένα επίπεδο τιμών στα υπάρχοντα ακίνητα. «Εκατοντάδες χιλιάδες μισοχτισμένα σπίτια ισοπεδώθηκαν» σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Κοντά σε αυτά τα απίστευτα νούμερα βάλτε και τα άλλα -4.1 εκ. άστεγοι βρίσκονται σήμερα στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων και ξαπλώνουν στο ύπαιθρο πλάι στα άδεια σπίτια. Πολλοί απ΄αυτούς είναι πρώην ένοικοι των σπιτιών -τους πήραν τα σπίτια, έμειναν αυτά άδεια και αυτοί βγήκαν στους δρόμους. «Πρόκειται για μια απίστευτη σπατάλη» λέει εκπρόσωπος του Συλλόγου των Κενών Σπιτιών, που συγκροτήθηκε ακριβώς για να υποστηρίξει ότι τα άδεια σπίτια πρέπει να φιλοξενήσουν τους άστεγους. «Τα σπίτια χτίζονται για να ζούν οι άνθρωποι. Αν μένουν ακατοίκητα, αυτό σημαίνει ότι κάτι έγινε τελείως λάθος στην αγορά ακινήτων» παρατηρεί και προσθέτει ότι το πρόβλημα των αστέγων (που αφορά όλη την Ευρώπη) θα αντιμετωπιστεί, μόνον όταν ξαναμπούν τα άδεια σπίτια στην αγορά ακινήτων.

Βεβαίως, πολλά από τα ακατοίκητα σπίτια βρίσκονται σε «λάθος» μέρος, απομακρυσμένα από κατοικημένες περιοχές και από επαγγελματικές δραστηριότητες. Όμως, κάποια απ΄αυτά μπορούν να «επανενταχτούν» στην αγορά - εφόσον όμως, οι αγοραστές δεν τα αγοράζουν για να τα κρατήσουν κλειστά, αναμένοντας την άνοδο των τιμών. Επ΄αυτού, στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι σύμφωνα με έρευνα της ίδιας εφημερίδας, το 1/3 των σπιτιών σε μια πανάκριβη περιοχή του Λονδίνου είναι ακατοίκητα, ενώ κάποια απ΄αυτά (εξαιτίας της παλαιότητάς τους) έχουν υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές.

Στην Ισπανία, όπου το φαινόμενο παρουσιάζει μια τρομερή έξαρση, το 14% των ακινήτων είναι κενά, σε κάποια παραθεριστικά κέντρα το 1/3 των σπιτιών είναι ακατοίκητα, ενώ κάπου 500.000 ακίνητα έχουν εγκαταλειφθεί μισοχτισμένα. «Στην Ισπανία τα πράγματα έχουν φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο, ώστε έχουμε πολλά σπίτια χωρίς ανθρώπους και πολλούς ανθρώπους χωρίς σπίτια» σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Αρκετοί ισπανικοί δήμοι λαμβάνουν ορισμένα μέτρα πίεσης των τραπεζών (που έχουν ανακτήσει την κυριότητα ακινήτων, εξαιτίας μη εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων) θεσπίζοντας λ.χ. πρόστιμα, που καλούνται οι τράπεζες να καταβάλλουν για όσα σπίτια έχουν παραμείνει σπίτια κλειστά πάνω από 2 χρόνια. Άλλοι δήμοι ζητούν από τις τράπεζες να βγάλουν τα σπίτια στην αγορά ακινήτων, ειδάλλως να παραδώσουν τα σπίτια στον δήμο για να τα λειτουργήσει ως προσωρινούς ξενώνες.

Στη Γαλλία τα άδεια σπίτια (στο διάστημα 2009-2012) αυξήθηκαν κατά 400.000. Στην Ιρλανδία, η κυβέρνηση γκρεμίζει κάπου 40 συγκροτήματα κατοικιών (που κατασκευάστηκαν στην εποχή της «φούσκας» και παρέμειναν έκτοτε κενά), ενώ προβληματίζεται τι να κάνει με 1300 ημιτελείς κατασκευές, δεδομένου ότι η Deutsche Bank προειδοποιεί πως θα χρειαστούν 43 χρόνια για να γεμίσουν τα άδεια σπίτια που έχουν χτιστεί στην Ιρλανδία, με τον συγκεκριμένο δείκτη γεννήσεων…

(Λέξη δεν θα πώ. Ούτε καν για να θαυμάσω, πώς άλλες χώρες προσπαθούν να συνδυάσουν δύο κοινωνικά προβλήματα για να βρούν μια λύση... Κουτόφραγκοι..)