Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Η VOLKSWAGEN ΖΗΤΑ ΟΜΕΡΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ

 

Σε ευθείες απειλές προς τα ΜΜΕ να μην «παίζουν» θέματα για το σκάνδαλο της Volkswagen προχωρά ο γερμανικός κολοσός, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου σε ειδική συνέντευξη Τύπου της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, GUE/NGL, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Κούλογλου, η Volkswagen μέσω της εταιρίας που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα στον Γαλλικό Τύπο έστειλε εκβιαστικό email, με στόχο την απόκρυψη του σκανδάλου Volkswagen.

Η εταιρεία MediaCom θέτει ως όρο να μην υπάρχει κανένα άρθρο για την κρίση στη Volkswagen σε συγκεκριμένες μέρες. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα σταματήσουν οι διαφημιστικές καταχωρήσεις. Και μάλιστα, ο εκβιασμός συνεχίζεται από την ίδια εταιρεία για την διαφημιστική εκστρατεία της μάρκας Audi, τον Οκτώβριο και Νοέμβριο 2015. 

Και η καμπάνια αυτή έχει μεγάλο προϋπολογισμό, ύψους 1,4 εκατομμύρια ευρώ. Το σχετικό email παρουσιάστηκε στην εφημερίδα Le Canard Enchaîné. Ο Στέλιος Κούλογλου επεσήμανε επίσης την διαπλοκή που υπάρχει ανάμεσα σε κυβερνήσεις και την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δίνοντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι ο Thomas Steg, εκπρόσωπος διεθνών σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας πίεσης (chief lobbyist) της Volkswagen ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης.

Ο Ευρωβουλευτής έθεσε τέλος τα ερωτήματα:
1.Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα «συστήματα αναστολής» (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η Volkswagen , θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. “Ηξερε η Κομισιόν ότι η Volkswagen παραποιούσε τα στοιχεία και ΑΝ ναι, πώς αντέδρασε;

2.Είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός υπουργός Alexander Dobrindt γνώριζε το πρόβλημα εδώ και μήνες, όπως υποστήριξαν οι Πράσινοι στο γερμανικό Κοινοβούλιο;

3.Εκτός από την Audi υπάρχουν και άλλες μάρκες του γκρουπ Volkswagen που είχαν ακολουθήσει παρόμοιες πρακτικές;

4.Γιατί δεν επιβάλλονται νομοθετικά τεστ σε κανονικές συνθήκες, αφού είναι γνωστό ότι σε συνθήκες εργαστηρίου τα αποτελέσματα δεν είναι τα πραγματικά;

5.Υπάρχει κανένα αυτοκίνητο diesel που στην πραγματική ζωή τηρεί την νόρμα 6 της ΕΕ, για τα όρια ρύπανσης;

6.Η Κομισιόν θα αναλάβει να συντονίσει, έστω και τώρα, μια πανευρωπαϊκή, ενδελεχή έρευνα για την πιθανή ύπαρξη παρόμοιων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά;

7.Είναι αλήθεια ότι η καγκελάριος Μέρκελ, συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων;

8.Ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να διαδραμάτισαν ομάδες πίεσης και πολιτικοί για λογαριασμό γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τόσο στη Γερμανία όσο και στις Βρυξέλλες, αναφορικά με την χρήση συστημάτων αναστολής; [Ο Thomas Steg, λ.χ., εκπρόσωπος διεθνών σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας πίεσης (chief lobbyist) της Volkswagen ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης].
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου