Σε
ευθείες απειλές προς τα ΜΜΕ
να μην «παίζουν» θέματα για το σκάνδαλο της Volkswagen προχωρά ο γερμανικός
κολοσός, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου
σε ειδική συνέντευξη Τύπου της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, GUE/NGL, στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.
Συγκεκριμένα,
σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Κούλογλου, η Volkswagen μέσω της εταιρίας που
διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα στον Γαλλικό Τύπο έστειλε εκβιαστικό email,
με στόχο την απόκρυψη του σκανδάλου Volkswagen.
Η
εταιρεία MediaCom θέτει ως όρο να μην υπάρχει κανένα άρθρο για την κρίση στη
Volkswagen σε συγκεκριμένες μέρες. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα σταματήσουν οι
διαφημιστικές καταχωρήσεις. Και μάλιστα, ο εκβιασμός συνεχίζεται από την ίδια
εταιρεία για την διαφημιστική εκστρατεία της μάρκας Audi, τον Οκτώβριο και
Νοέμβριο 2015.
Και η καμπάνια αυτή έχει μεγάλο προϋπολογισμό, ύψους 1,4
εκατομμύρια ευρώ. Το
σχετικό email παρουσιάστηκε στην εφημερίδα Le Canard Enchaîné. Ο
Στέλιος Κούλογλου επεσήμανε επίσης την διαπλοκή που υπάρχει ανάμεσα σε
κυβερνήσεις και την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δίνοντας ως παράδειγμα το
γεγονός ότι ο Thomas Steg, εκπρόσωπος διεθνών σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας
πίεσης (chief lobbyist) της Volkswagen ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της
γερμανικής κυβέρνησης.
Ο
Ευρωβουλευτής έθεσε τέλος τα ερωτήματα:
1.Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα «συστήματα αναστολής» (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η Volkswagen , θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. “Ηξερε η Κομισιόν ότι η Volkswagen παραποιούσε τα στοιχεία και ΑΝ ναι, πώς αντέδρασε;
1.Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα «συστήματα αναστολής» (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η Volkswagen , θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. “Ηξερε η Κομισιόν ότι η Volkswagen παραποιούσε τα στοιχεία και ΑΝ ναι, πώς αντέδρασε;
2.Είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός υπουργός Alexander Dobrindt γνώριζε το πρόβλημα
εδώ και μήνες, όπως υποστήριξαν οι Πράσινοι στο γερμανικό Κοινοβούλιο;
3.Εκτός από την Audi υπάρχουν και άλλες μάρκες του γκρουπ Volkswagen που είχαν
ακολουθήσει παρόμοιες πρακτικές;
4.Γιατί δεν επιβάλλονται νομοθετικά τεστ σε κανονικές συνθήκες, αφού είναι γνωστό
ότι σε συνθήκες εργαστηρίου τα αποτελέσματα δεν είναι τα πραγματικά;
5.Υπάρχει κανένα αυτοκίνητο diesel που στην πραγματική ζωή τηρεί την νόρμα 6 της
ΕΕ, για τα όρια ρύπανσης;
6.Η Κομισιόν θα αναλάβει να συντονίσει, έστω και τώρα, μια πανευρωπαϊκή, ενδελεχή
έρευνα για την πιθανή ύπαρξη παρόμοιων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα στην
ευρωπαϊκή αγορά;
7.Είναι αλήθεια ότι η καγκελάριος Μέρκελ, συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό
Ντέιβιντ Κάμερον να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την
στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων;
8.Ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να διαδραμάτισαν ομάδες πίεσης και πολιτικοί για
λογαριασμό γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τόσο στη Γερμανία όσο και στις
Βρυξέλλες, αναφορικά με την χρήση συστημάτων αναστολής; [Ο Thomas Steg, λ.χ.,
εκπρόσωπος διεθνών σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας πίεσης (chief lobbyist)
της Volkswagen ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου