Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

ΤΑ ΠΛΩΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΑΜΥΝΑΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ

 

Τελευταία ανακινείται και πάλι το θέμα απαξίωσης και πώλησης των τεσσάρων ''Αεροστρωμνων'' σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού ''ZUBR''. Η Ελλάδα διαθέτει τέσσερα σκάφη τα οποία αποκτήθηκαν από το 2001 έως το 2005 από την Ουκρανία.

Το σκάφος αυτό αποτελεί πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος εφόσον τα μοναδικά σκάφη που μπορούν να μεταφέρουν σε όλο το Αιγάιο , ακόμα και στο Καστελόριζο ,ένα πλήρες τάγμα πεζοναυτών το καθένα με ταχύτητα που πλησιάζει τα 80 χλμ την ώρα!! 

Τα ZUBR δεν έχουν καμία σχέση με τα συμβατικά σκάφη όπως τα αρματαγωγά , εφόσον οι δυνατότητες τους τα καθιστούν την ιδανική εφεδρεία του αρχιστράτηγου ο οποίος εφόσον αποσαφηνίσει που θα γίνει η εχθρική απόβαση μπορεί να αποστείλει ενισχύσεις σε διάστημα λίγων ωρών και μάλιστα πλήρεις αντιαποβατικές μονάδες πεζοναυτών με όλο τον βαρύ οπλισμό τους και τα τεθωρακισμένα τους.

Η Ελλάδα εδώ και δεκαετίες προσπαθεί να ξεφύγει από την στείρα πρακτική να ακολουθεί κατά γράμμα το δόγμα του ΝΑΤΟ στην άμυνα, δόγμα που δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στον Ελλαδικό και Κυπριακό χώρο εφόσον δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει το πρώην Σύμφωνο της Βαρσοβίας, το Σοβιετικό αντίπαλο του ΝΑΤΟ , στις αναπτεταμένες πεδιάδες της βόρειας Ευρώπης.

Ακόμα και στον Έβρο όπου τα σύνορα με την Τουρκία είναι χερσαία το ΝΑΤΟικό δόγμα άμυνας με δυσκολία εκτελείται και φαντάζει άκαιρο εφόσον δεν υπάρχει το στρατηγικό βάθος που απαιτείται. Από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα στο ύψος του Διδυμότειχου  εως τα Ελληνοβουλγαρικά η απόσταση δεν ξεπερνάει τα 30-40 χλμ κάτι που καθιστά απαγορευτικό το στήσιμο των δυνάμεων σταθερής άμυνας σε βάθος που προβλέπει το ΝΑΤΟικό δόγμα , το οποίο είναι φτιαγμένο για άμυνα σε απέραντες αρματικές πεδιάδες της αν.Γερμανίας και Πολωνίας.

Η τοποθέτηση από μιας ταξιαρχίας ή μεραρχίας ή φρουράς σε κάθε κύριο κατοικημένο νησί αλλά και σε καίριες βραχονησίδες και μάλιστα με οργάνωση άμυνας ανάλογη με το ΝΑΤΟικό δόγμα προσαρμοσμένη σε σμίκρυνση πάνω σε κομμάτια γης που δεν ξεπερνάνε τα 10 χιλ πλάτος και 40 μήκος είναι πρακτική που επιδέχεται κριτικής.

Επίσης κριτικής επιδέχεται το σύστημα επιστράτευσης των νησιών που για τις πρώτες ώρες των επιχειρήσεων θα βασιστεί στην επάνδρωση από του ντόπιους άρρενες κατοίκους (οι γυναίκες στην Ελλάδα δηλώνουν αδυναμία εκπλήρωσης στρατιωτικής θητείας αλλά όλως παραδόξως είναι υπερπρόθυμες να υπηρετήσουν ως μόνιμοι στρατιωτικοί με αξιώματα και μισθό) και κατόπιν στην ενίσχυση τους με επίστρατους εφέδρους από την ηπειρωτική Ελλάδα. Συνεπώς απαιτείται ταχυκινησία σε ένα πέλαγος το οποίο θα φλέγεται στην κυριολεξία.

Βέβαια όσον αφορά το Καστελόριζο και άλλα αντίστοιχου μεγέθους νησάκια είναι προφανές ότι η επάνδρωση έστω στα αρχικά στάδια με ντόπιους είναι αδύνατη εφόσον ο υπάρχον πληθυσμός απλά δεν επαρκεί. Το Καστελόριζο δεν είναι πολυπληθές ΄όπως η Ρόδος ή η Σάμος και φυσικά είναι το πιο απομακρυσμένο νησί. 

Η εκδήλωση απόβασης των Τούρκων σε κάποιο Ελληνικό νησί θα χαρακτηρισθεί από την κύρια απόβαση και την παραπλανητική . Ακόμα και οι Τούρκοι με όλο το οπλοστάσιο τους που με φρενήρεις ρυθμούς αγοράζουν με χρηματοδότηση του Κατάρ , δεν θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν δυνάμεις παρά μόνο για μια κύρια προσπάθεια και ένα αντιπερισπασμό.

Το ZUBR με την τελική του ταχύτητα των περίπου 100 χλμ την ώρα διανύει 300 ναυτικά μίλια, αλλά με ταχύτητα πλεύσης στα 70-80 χλμ την ώρα ( χρησιμοποιούμε χλμ επειδή η πλειοψηφία των αναγνωστών δεν είναι ναυτικοί ) μπορεί σε λιγότερο από 10 ώρες να καταφθάσει χωρίς ανεφοδιασμό στο Καστελόριζο , αν μάλιστα αποσταλούν δύο ZUBR τότε θα μπορέσουν να μεταφερθεί όλος ο βαρύς οπλισμός και τα άρματά δλυο ταγματων πεζοναυτών.

Η Ελλάδα επιμένει να επανδρώνει τα νησιά του Αιγαίου με προεγκατεστημένες φρουρές αντιμετωπίζοντας κάθε νησί ως ''μικρό Έβρο΄΄ και όχι υπό το πρίσμα της ύπαρξης του σε ένα αρχιπέλαγος.Είναι σαν μια εταιρία φύλαξης που έχει 500 πελάτες στο κέντρο της Αθήνας να εγκαταστήσει από ένα φύλακα σε κάθε πελάτη δηλαδή 500 φύλακες .Είναι επόμενο ότι την επόμενη μέρα θα φαλιρίσει αλλά και σε περίπτωση που θα χρειαστεί να επέμβει σε  ένα σημείο δεν θα διαθέτει εφεδρείες .

Η Ελλάδα αντί να αντιγράφει κατά πόδας το ΝΑΤΟικό δόγμα άμυνας θα έπρεπε εδώ και δεκαετίες να δημιουργήσει και να εξάγει το δικό της δόγμα άμυνας αρχιπελάγους , δόγμα που θα βασίζονταν στην ύπαρξη σε μακρά αποθήκευση αρμάτων,πυροβόλων, τεθωρακισμένων οχημάτων πεζικού, αντιαεροπορικών και γενικά οπλισμού ο οποίος δύσκολα μεταφέρεται από την ηπειρωτική Ελλάδα στα νησιά τα οποία όμως θα επανδρώνονταν μόνο  κατόπιν εκτιμήσεως μέσω συστήματος επιτήρησης και έγκυρης προειδοποίησης για το που στοχεύουν να εκδηλώσουν επιθετική ενέργεια οι Τούρκοι.

Κατόπιν με αερόστρωμνα τύπου ZUBR θα μπορούσε να αποστείλει ετοιμοπόλεμες μονάδες, 100% επανδρωμένες με προσωπικό που θα εξοικονομούσε από την κατάργηση της διασποράς του όπως σήμερα σε κάθε νησί και βραχονησίδα.Οι λόγοι για τους οποίους η Ελλάδα έχει διαλέξει την διασπορά των δυνάμεων στο Αιγαίο σε μόνιμες προϋπάρχουσες φρουρές είναι

1.Η εμπέδωση του  αισθήματος ασφάλειας του ντόπιου πληθυσμού και η υπαναχώρηση στην παρωχημένη αντίληψη του μέσου πολίτη  .Ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να καταλάβει ότι ένα υποεπανδρωμένο τάγμα που περιμένει τους επίστρατους δεν αποτελεί τόσο ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα όσο η απόσυρση του προσωπικού στην Ηπειρωτική Ελλάδα και η ΕΓΚΑΙΡΗ  αποστολή του ( ΚΑΙ ΟΧΙ ''ΑΛΛΑ ΙΜΙΑ'' ) στα νησιά που θα κινδυνεύσουν και μόνο.

2.Ο φόβος της δημιουργίας τετελεσμένου ανάλογου με αυτό των Ιμίων όπου οι μογγόλοι αποβιβάστηκαν σε νησίδα χωρίς φρουρά με αποτέλεσμα μετά από είκοσι χρόνια να αποτελεί ΄΄γκρίζα ζώνη''. Τι θα γίνει άραγε έαν επαναληφθεί σε κατοικημένο νησί ;

3.Η έλλειψη ικανών πλωτών και αεροπορικών μέσων για την ταχεία μεταφορά ικανού όγκου δυνάμεων στα νησιά.Τα τέσσερα ZUBR είναι μια άριστη λύση αλλά απαιτούνται κι άλλα όπως επίσης και μεταγωγικά ελικόπτερα.

4.Τα τοπικά μικροσυμφέροντα τα οποία απαιτούν ΤΕΙ-ΑΕΙ και στρατόπεδα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Από όλα τα παραπάνω εύκολα καταλαβαίνουμε ότι τα τέσσερα ZUBR είναι υπερπολύτιμα ειδικά για την άμυνα του Καστελόριζου. Κάποιοι όμως έχουν βαλθεί να τα ''ξεκάνουν'' Το 2012 το ένα από αυτά, το ''Κέρκυρα'' κάηκε μερικώς στην Ναυτική Βάση Κανελόπουλος στην Αττική κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Κατόπιν άρχισε αγώνας για την επισκευή του αλλά και την συντήρηση των υπολοίπων τριών και ειδικά της λαστιχένιας ''φούστας'' τους η οποία φουσκώνει με αέρα και προσδίδει την ιδιότητα του ''αερόστρωμνου''. Οι ποδιές αυτές είναι αναλώσιμες και μόνο με τις φιλότιμες προσπάθειες και τεχνικές εφαρμογές και λύσεις των στελεχών του ΠΝ τα ZUBR είναι επιχειρησιακά μέχρι σήμερα.

Όμως φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι δεν θέλουν τα ZUBR στο Ελληνικό οπλοστάσιο και όσο φουντώνουν οι εντάσεις και οι προκλήσεις της  Τουρκίας όσο φουντώνουν και τα σενάρια πώλησης τους στο εξωτερικό.Φαίνεται ότι ο ξένος δάκτυλος αφού απέτυχε να τα κάψει προσπαθεί να μας πείσει να τα πουλήσουμε. Δεν υπάρχουν συμπτώσεις.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου