Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ Ο ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

 

Πρ καιρο καθηγούμενος το πολυαμαρτωλο τούτου πουργείου χαρακτήρισε ς κάτι «παρά φύσιν» τν τρίωρη διδασκαλία ρχαίων λληνικν στ Γυμνάσιο.

Εναι τόσα τ παρ φύσιν πο γίνονται στ χώρα μας, πο δυνατε κανες ν τ μετρήσει. Τ ρχαα λληνικ νόχλησαν τν κ. πουργ; κόμη δν χει κατανοήσει τι τ ρχαα εναι ρίζα, ν τ νεώτερα λληνικ εναι βλαστο, πο λλάζουν κατ ποχ; πλς, τ ρχαα λληνικ στ σχολεα μας δν διδάσκονται σωστά.

κόμη φράση «παρά φύσιν» εναι βάναυσα τυχς, προκειμένου μάλιστα γι πουργ παιδείας. Γι πρώτη φορ παντ στν τραγωδία «Φαδρα» (στ. 395) το Εριπίδη πρς ποδήλωση νώμαλων σεξουαλικν πράξεων κα ροπν. Γενικ ρος χρησιμοποιεται μ τν ννοια τς σέλγειας. 

Εναι σέλγεια, λοιπν, διδασκαλία τν ρχαίων λληνικν μήπως μ διδασκαλία τους; κυβέρνηση τς «γι πρώτη φορ ριστερς» προτίθεται ν λοκληρώσει τ φελληνιστικ ργο πο ξεκίνησε τ 1976 Γ. Ράλλης;

ς τ σκεφθον ο σοφο γκέφαλο της. λλ κ. πουργς χει ποψη κα περ θεολογικν ζητημάτων. Δν το ρέσει ρος λληνορθοδοξία κα προκρίνει τν ρο Χριστιανισμός. λληνορθοδοξία, τν ποία στήριξε κα Γ. Γεμιστς, κατ τν ποψή του συνιστ... αρεση! 

ταν μο τ επαν, περιορίστηκα ν π: «ταν κάποιος σιωπ, μπορε ν φαίνεται νόητος. ταν μιλ τ ποδεικνύει». Κα νν πουργς τς πολυβασανισμένης παιδείας μας τ χει ποδείξει συχν. Δύο φράσεις μονάχα γι τ ζήτημα ατ:

λληνορθοδοξία δν συνιστ αρεση, συνιστ στορικ οκοδόμημα αώνων. Χριστιανισμς εναι ρος γενικς. λλ γενικότητα δν κυρώνει τν στορικ κα θρησκευτικ διαιτερότητα. Στ κατ ωάννην Εαγγέλιο (4,9) μπορε ν διαβάσει: 

«Ο συγχρνται ουδαοι Σαμαρείταις». Φοβμαι, μως, τι κ. πουργς χει μείνει στ «Κόκκινο βιβλίο» το Μάο κα ξακολουθε ν σκέπτεται πως χήρα το Μάο κα «Συμμορία τν Τεσσάρων».

Κα ατ πιβεβαιώνεται π τν λλη μεγαλοφυ μπνευσή του. Ο γονες ν μ λένε στ παιδι τους «πριγκίπισσά μου», «γγελέ μου» γιατ τος δημιουργον π πολ νωρς πολιτικ κα θρησκευτικ στερεότυπα! λλ δν μς λέγει παιδαγωγικότατος πουργς πς ν τ λένε. 

Ατ εχαν πασχολήσει τος μπολσεβίκους –σχετικ μ τ παραμύθια – κατ τν πρώτη δεκαετία τς διακυβερνήσεώς τους. γκαιρα μως διαπίστωσαν τι εναι μάταιος σκοπός. Μεταπολεμικ – δν νθυμομαι μ ποι φορμ – εχε τεθε νάλογο ζήτημα κα στος κόλπους τς ΕΔΑ. Ν μν χρησιμοποιεται ρος «βασιλοπούλα».

λλ’ τότε σοφς πρόεδρός της, Γιάννης Πασαλίδης (τν θυμται κανες;) επε σκωπτικά: «ς κάνουμε σωστ προεδρικ δημοκρατία, γι ν λέμε... προεδροπολα»! πουργς, μως, δημιουργε ζήτημα κα σ μς τος Μανιάτες.

νεξρτητα π πολιτικ τοποθέτηση, χαιρετιστική μας προσφώνηση εναι «κορνα», «κορνι», «κορωνάκι». Θ τ κόψουμε κι ατ γι ν συμμορφωθομε πρς τς κοσμοπολιτικς ντιλήψεις το κ. πουργο; θ κολλήσουμε κι μες στ λέξη μ τ τρία λφα πο κανε λους τος νέους συνονόματους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου