Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΝΕΡΓΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

 

Ενεργές στα συστήματα των μεγάλων γερμανικών tour operators, αλλά και αεροπορικών εταιρειών και ξενοδόχων ομοίως, παραμένουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες κρατήσεις για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο αλλά και τους επόμενους μήνες, οι οποίες δεν έχουν ακυρωθεί.

Σύμφωνα με όσα πληροφορείται η «Κ» από την αγορά των tour operators της Γερμανίας, χώρας που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αγορά προέλευσης ταξιδιωτών στην Ελλάδα με βάση την ταξιδιωτική τους δαπάνη (το 2019 διαμορφώθηκαν στα 2,937 δισεκατομμύρια), μόνο ένα μικρό μέρος από αυτούς τους πελάτες έχει ζητήσει την ακύρωση των κρατήσεών του και την επιστροφή χρημάτων που έχει ήδη καταβάλει.

Πρόκειται για κρατήσεις οι οποίες έγιναν μέχρι και τους πρώτους μήνες του έτους και που, σύμφωνα τόσο με τους tour operators όσο και τους Ελληνες ξενοδόχους, μπορούν να ικανοποιηθούν εφόσον οριστικοποιηθούν οι σχετικές διαδικασίες για το άνοιγμα των συνόρων και επιτραπούν εκ νέου οι πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας.

Αυτός είναι ο ένας λόγος, άλλωστε, που πολλές από τις πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών μετά τον Ιούλιο είναι ακόμη ενεργές στα σχετικά πληροφοριακά συστήματα. Ο άλλος είναι ότι ολόκληρη η αλυσίδα του τουρισμού, δηλαδή πράκτορες, αεροπορικές, και ξενοδοχεία, ακολουθούν τακτική κυλιόμενων ακυρώσεων προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν και τις απαιτήσεις για επιστροφή χρημάτων (ή vouchers για όποιους επιλέγουν να τα αποδεχθούν).

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι tour operators και ξενοδόχοι έχουν συμφωνήσει το τι θα γίνει με τις ήδη καταβληθείσες πληρωμές και ακόμη περισσότερα με τις εξοφλήσεις. Ειδικότερα, όπως πληροφορείται η «Κ», οι πράκτορες αξιώνουν, άλλοτε με πιεστικό και άλλοτε με ευγενικό τρόπο, την επιστροφή των προκαταβολών που αφορούν κρατήσεις για τους μήνες που παρέμειναν ή θα παραμείνουν κλειστά τα ξενοδοχεία. 

Κάποιοι αξιώνουν ακόμη και το σύνολο των προκαταβολών, επικαλούμενοι ασφυξία ρευστότητας, όπως ακριβώς όμως αντιμετωπίζουν και οι Ελληνες ξενοδόχοι. Την ίδια ώρα, οι ξενοδόχοι που τυπικά χρησιμοποιούν τις προκαταβολές αυτές ως κεφάλαιο κίνησης για το άνοιγμα των εποχικών ξενοδοχείων, των εποχικών μονάδων (ανακαινίσεις, συντηρήσεις, προμήθειες, προεργασία, εποχικές προσλήψεις κ.λπ.) 

Ζητούν τον συμψηφισμό των προκαταβολών αυτών με τις υποχρεώσεις πρακτόρων για τις κρατήσεις που θα ικανοποιηθούν εφόσον και όταν επιτραπεί η έλευση Γερμανών ταξιδιωτών. Τώρα, τουλάχιστον τέσσερις μεγάλοι ελληνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι διαβεβαιώνουν την «Κ» πως έχουν πλήθος ενεργών κρατήσεων τόσο της TUI και της DER Touristik, όσο και της Alltours και της FTI GROUP. 

Πολλοί εξ αυτών αναφέρουν διψήφια ποσοστά αύξησης των κρατήσεων για Ελλάδα κατά τον Ιανουάριο και πριν από αυτόν, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους περυσινούς μήνες, η οποία, βέβαια, σε κάποιο βαθμό εξηγείται και από την έξοδο της Thomas Cook από την αγορά. 

Σε μεγάλο βαθμό, όμως, η χρονιά είχε ξεκινήσει ιδιαίτερα ενθαρρυντικά παρά το γεγονός ότι το 2019 ήταν ένα έτος ρεκόρ. Εξάλλου, κρατήσεις γίνονταν ακόμη και μέχρι τις αρχές Μαρτίου. Επομένως, αν και εφόσον εκτιμηθεί πως μπορούν να ξαναρχίσουν τα ταξίδια, είναι πιθανόν αυτή η ζήτηση να αποτελέσει κλειδί για την αποφυγή των χειρότερων σεναρίων για τη φετινή χρονιά, σημειώνουν κύκλοι της τουριστικής αγοράς.

Τον έναν από τους τρεις άξονες επανεκκίνησης του τουρισμού, και συγκεκριμένα τους προορισμούς, προετοιμάζει η TUI, η οποία ανακοινώνει σήμερα Τετάρτη αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο, τα οποία αναμένεται να είναι απογοητευτικά.

Παρά ταύτα στη σχετική ενημέρωση η έμφαση αναμένεται να δοθεί στο μέλλον και στο πώς θα πραγματοποιεί από εδώ και στο εξής ταξίδια. Με τους άλλους δύο, τις αεροπορικές και το άνοιγμα των συνόρων των χωρών προέλευσης των ταξιδιωτών, ακόμη να εκκρεμούν, έχει αρχίσει να επικοινωνεί τι ζητεί από τους ξενοδόχους. 

«Εργαστήκαμε μαζί με τους ξενοδόχους για να παρουσιάσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση με συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα και προϋποθέσεις, ώστε να είμαστε όλοι έτοιμοι για την επόμενη ημέρα της άρσης των ταξιδιωτικών οδηγιών», διαβεβαιώνει την «Κ» ο Γιώργος Δήμας, επικεφαλής της TUI στην Ελλάδα. Ποια είναι αυτά τα πρωτόκολλα; Το check in θα γίνεται ηλεκτρονικά (online) και ανέπαφα.

Στους κοινόχρηστους χώρους (εστιατόρια, διάδρομοι, γυμναστήρια κ.λπ.), τα μέλη του προσωπικού των ξενοδοχείων οφείλουν να τηρούν απόσταση 1,5-2 μ. από τους επισκέπτες. Το προσωπικό των μονάδων θα εργάζεται σε προκαθορισμένες ομάδες και ώρες για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι από συνωστισμό.

Στα εστιατόρια, πρέπει να γίνει σημαντική μείωση της χωρητικότητας με διασφαλισμένες αποστάσεις 1,5 μέτρου και επέκταση του ωραρίου λειτουργίας τους. Επίσης, θα επιτρέπονται μόνο εκδηλώσεις, αθλήματα και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με μικρό αριθμό συμμετεχόντων, που δεν θα βρίσκονται κοντά (γκολφ ή τένις, αλλά όχι ομαδικά σπορ). Ανάλογα θα προσαρμοστεί η λειτουργία των spa, ενώ οι παιδότοποι θα λειτουργούν με βάση τους κανόνες που ορίζει ο ΕΟΔΥ.

Αυξάνεται επίσης κατακόρυφα ο αριθμός των διανομέων αντισηπτικών. Στον καθαρισμό των δωματίων απαιτούνται πρωτόκολλα απολύμανσης, που θα προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Ζητείται επίσης η μείωση των υπηρεσιών σελφ σέρβις όπως ο μπουφές και σερβίρισμα φαγητών και ποτών από προσωπικό που θα φοράει προστατευτικές μάσκες. 

Η TUI δηλώνει πως θα εκπαιδεύσει όλο το προσωπικό των ιδιόκτητων ξενοδοχείων της και πως στέλνει τα σχετικά εγχειρίδια εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Ελληνες ξενοδόχοι σημειώνουν πως όλα αυτά που ζητεί η TUI έχουν ήδη υπερκαλυφθεί από τις δικές τους πρόνοιες, αλλά και τους κανονισμούς που προάγουν οι ελληνικές υγειονομικές αρχές. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, πως ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου TUI, Φρίντριχ Γιούσεν, χαρακτήρισε  την Ελλάδα ως προορισμό καλά προετοιμασμένο για την τουριστική περίοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου