Βελτίωση των επιδόσεών τους βλέπουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από τον Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών που καταρτίζει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με την εταιρεία DHL.Ο δείκτης για το α΄ εξάμηνο του 2021 διαμορφώθηκε σε 138,8 μονάδες έναντι 123,0 μονάδων του β΄ εξαμήνου του 2020 και 86,8 μονάδων του α΄ εξαμήνου του 2020 και είναι η καλύτερη επίδοση από το 2016. Αναλυτικά:
–Σε θετικά
επίπεδα διαμορφώθηκαν οι εκτιμήσεις των ερωτηθέντων αναφορικά με τις εξαγωγές
για άλλο ένα εξάμηνο, με το 58% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αναμένει αύξηση
στο α΄ εξάμηνο του 2021 και το 34% σταθερότητα, ενώ μόλις το 8% αναμένει ότι θα
μειωθούν.
–Οσον αφορά
τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες, τα αποτελέσματα δείχνουν μια μικρή βελτίωση
σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, με το 51% να αναμένει βελτίωση και το 24%
σταθερότητα. Αντίστοιχα, το ποσοστό αυτών που αναμένουν επιδείνωση μειώθηκε σε
25% από 34% στο β΄ εξάμηνο του 2020.
–Ιδιαίτερα
αισιόδοξοι παραμένουν οι εξαγωγείς και για τις εγχώριες πωλήσεις τους, καθώς το
59% αναμένει αύξηση, ενώ μόλις το 7% παρουσιάζεται απαισιόδοξο και δηλώνει ότι,
σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι εγχώριες πωλήσεις θα μειωθούν. Το 34%
αναμένει σταθερότητα.
–Συγκρατημένη
αισιοδοξία επικρατεί και για τις εγχώριες οικονομικές συνθήκες, με το 50% των
ερωτηθέντων να αναμένει βελτίωση, ωστόσο το ποσοστό είναι μειωμένο συγκριτικά
με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Τη «σταθερότητα» επέλεξε
ως απάντηση στη σχετική ερώτηση το 27% του δείγματος και την «επιδείνωση» το
23%.
Ως προς το πώς επηρέασε η πανδημία τις εξαγωγές των επιχειρήσεων των συμμετεχόντων, το 44% απάντησε αρνητικά, το 32% «καθόλου» και το 24% θετικά. Ενδιαφέρον έχει πως το 73% των εξαγωγικών επιχειρήσεων δεν έχει online πλατφόρμες εξαγωγικών πωλήσεων, είτε σε επιχειρήσεις είτε απευθείας στους καταναλωτές. Ωστόσο, οι μισές (51%) προτίθενται να συμμετάσχουν σε ψηφιακές δράσεις με σκοπό την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου