Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

BUSINESS PLAN

 

Το πρώτο καμπανάκι χτύπησε στο Λονδίνο, όταν συνέλαβα τον αδερφό μου να πραγματοποιεί αγορές πρώτης ανάγκης ηλεκτρονικά. Πριν προλάβουμε να θρηνήσουμε την εξάντληση του ψίχα-τοστ, με το πάτημα ενός κουμπιού και μέσα σε λίγες ώρες, τα ψώνια της εβδομάδας βρίσκονταν όλα έξω από την πόρτα. Λίγες μέρες μετά τυχαίνει και βλέπω στο facebook πρόσκληση επίσκεψης στη νέα σελίδα, στο νέο ηλεκτρονικό κατάστημα ενός επιχειρηματία, που διατηρούσε ήδη το κατάστημά του εδώ και πολλά χρόνια στο κέντρο. Η άνθιση των ηλεκτρονικών αγορών (e-shopping) ακολουθεί ραγδαίους και πρωτόγνωρους ρυθμούς. Ο Μπιλ Γκέιτς παρατήρησε ότι «το διαδίκτυο θα μετασχηματίσει την επιχείρηση» και ότι η τελευταία θα λειτουργεί με ένα ψηφιακό νευρικό σύστημα. Όπως όλα δείχνουν, μάλλον είχε δίκιο.

Στην περίπτωση του Λονδίνου, η κατάσταση είναι κάπως πιο παγιωμένη, κυρίως λόγω του βροχερού κλίματος το οποίο δυσχεραίνει σημαντικά τη βόλτα στην αγορά. Και στην Ελλάδα, όμως, χρόνο με το χρόνο, ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες αναζητούν δυνατές νεοφυείς επιχειρήσεις, με προοπτική εξέλιξης (start-ups), και κάνουν τη δική τους εκκίνηση στο ηλεκτρονικό επιχειρείν ( e-business), ιδρύοντας διαφόρων ειδών ηλεκτρονικά καταστήματα (online stores) . Άλλοι, μαζί με το ήδη υπάρχον κατάστημά τους ,αντιλαμβανόμενοι τη νέα τάση, επεκτείνουν την παραδοσιακή τους επιχείρηση στο διαδίκτυο (expansion), προκειμένου να επωφεληθούν επιπρόσθετα από τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει. Ανάμεσα στις δυνατότητες αυτές, εκτός από την ευκολία και την ταχύτητα των συναλλαγών, βρίσκεται και η ιδιαίτερα «χαμηλή» τιμή, η οποία στερείται των εξόδων του ενοικίου και του προσωπικού, και καθίσταται προνομιακή τελικά έναντι της αντίστοιχης του παραδοσιακού καταστήματος. Φυσικά, μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και η επιρροή που ασκούν, δεν μπορούν παρά να προσθέτουν το κερασάκι στην τούρτα, ως χώρος συνεχούς προβολής επιχειρήσεων και ιδεών, ως κολλητός ,πλέον, φίλος της διαφήμισης και του marketing .

Πρέπει να σημειωθεί ότι η νομοθεσία σήμερα, τόσο σε εμπορικό όσο και σε φορολογικό επίπεδο, είναι ιδιαιτέρως ευνοϊκή για τις νέες επιχειρήσεις. Αφενός επιτρέπει τη σύστασή τους με μικρό κεφάλαιο και περιορισμένη ευθύνη, αφετέρου προβλέπει σημαντικές φορολογικές απαλλαγές και ελαφρύνσεις για τους νέους ιδρυτές, έως και τρία χρόνια μετά την έναρξή τους. Το ζήτημα είναι καινούριοι επιχειρηματίες και μη, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες (adaptation), αξιοποιώντας με συνέπεια το διαδίκτυο και τις παροχές του, προκειμένου να καθιερώσουν με επιτυχία το δικό τους ελληνικό brand name στην παγκόσμια αγορά. Γιατί όχι ;

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου