Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

 

Μετά τα δημοσιεύματα που εμφανίστηκαν σε sites και blogs αναφορικά με το Λιμάνι Θεσσαλονίκης και το ποσοστό του 7% σε έρευνα μας διαπιστώθηκε ότι η θέληση αυτή των Σκοπιανών είχε εκδηλωθεί και όταν... πρωτοεισήχθη η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. στο χρηματιστήριο, αλλά οι τότε διοικήσεις αφενός το απέρριψαν και αφετέρου λόγω των διαδικασιών (πωλήσεις μετοχών μέσω χρηματιστηρίου) το αποδόμησαν. Στην διάρκεια αυτών των ετών και σε κάθε ευκαιρία οι Σκοπιανοί (επιμελητήριο) εκδήλωναν την επιθυμία αυτή σε κάθε επίσημη συνάντηση (πχ επιμελητήρια) ή επίσημες παρουσιάσεις (της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.) που πάντα όμως, πολύ ευγενικά αλλά κάθετα δεν δινόταν καμία απολύτως συνέχεια σε συζητήσεις με τέτοιο θέμα από Ελληνικής πλευράς.

Από την άλλη πλευρά όλες οι εταιρείες που μετέχουν στον διαγωνισμό για την Ο.Λ.Θ. Α.Ε. έχουν παρουσία σε όλο τον κόσμο είτε ως συμμέτοχοι είτε ως ιδιοκτήτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι «κουβαλούν» και τους συμμέτοχους τους στις νέες επιχειρηματικές τους επεκτάσεις.
Ως παράδειγμα μπορεί να αναφερθεί η ΑΡΜ Terminal (MAERSK) η οποία έχει το 80% του PORT SAID Terminal μαζί με την COSCO (20%) όπως αναφέρθηκε σε δημοσίευμα οικονομικής εφημερίδας. Σημαίνει ότι έρχεται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η COSCO; Ή η DUBAI PORT συμμετέχει σε αυτόν τον διαγωνισμό με άλλους συμμέτοχους της άλλων δραστηριοτήτων;

Σε αυτή την περίπτωση τι θα πρέπει να αναφερθεί για την Τουρκική YILPORT HOLDING INC.; Όμως είτε για τα Σκοπιανά sites είτε για τις Ελληνικές αναπαραγωγές θα πρέπει να γίνει βαθύτατα γνωστό ότι τα φορτία που επικαλούνται από την FYROM είναι ξένων συμφερόντων και όχι Σκοπιανών και απλά οι εταιρείες που υπάρχουν εκεί έχουν έδρα την FYROM, διότι αύτη είναι η νομοθεσία τους. Άλλωστε και στην Ελλάδα το ίδιο συμβαίνει είτε η εταιρεία που θα αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα είναι της Κοινότητας ή εκτός αυτής. (δηλ. με εταιρεία Ελληνική).  


Ως παράδειγμα αναφέρονται τα εργοστάσια που παράγουν τα φορτία που«προέρχονται»από την FYROM: MITTAL (ARCELOR/MITTALΓαλλία), JUGOHROM (CAMELOTΕλβετία), FENI (CUNICO- Ισραήλ), OKTA (ΕΛ.ΠΕ. Ελλάδα). Επειδή γίνεται αναφορά στο όνομα της εταιρείας DUFERCO, σε έρευνα μας διαπιστώνουμε (όπως έχει διαπιστωθεί και από τον οικονομικό τύπο) ότι πρόκειται για μια τεράστια εταιρεία με έδρα της μητρικής στο Λουξεμβούργο και με δραστηριότητες στην παραγωγή και εμπορία χαλυβουργικών προϊόντων, στη ναυτιλία, στα logistics, στον τουρισμό, στις κατασκευές, σε τράπεζες, στην ενέργεια. 

Έχει υπό την διαχείριση/ιδιοκτησία της εργοστάσια στις ΗΠΑ, στην Ν. Αμερική, στο Βέλγιο, στην Δανία, στην Κίνα και αλλού. Στο μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής χαλυβουργικών προϊόντων της Κίνας βρίσκεται συμμέτοχη. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι και οι Κινέζοι αγοράζουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τουναντίον όμως το φορτίο τους θα ήταν ευπρόσδεκτο για διανομή μέσω του λιμένος, διότι πρόκειται για μεγάλο μέρος όγκου από μια ετήσια παραγωγή των 16 εκατομ. τόνων. 

Από έρευνα μας στο εξωτερικό διαπιστώθηκε ότι θεωρείται από τις πιο υγιείς επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια και όχι μέσω χρηματιστηρίων και χαίρει απόλυτου σεβασμού στην παγκόσμια αγορά. Και οι άλλες όμως εταιρείες οι οποίες μετέχουν στον διαγωνισμό είναι επό τις πιο μεγάλες και σοβαρές του χώρου τους διεθνώς. Αυτό σημαίνει ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης χαίρει μεγάλης εκτίμησης.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου