Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΥΨΟΥΣ 6,3 ΔΙΣ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

 

Νέο πονοκέφαλο προκαλεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης η έκθεση της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ελλάδα, η οποία επισείει τον κίνδυνο, να επιστρέψει η χώρα μας κοινοτικά κονδύλια ύψους 6,3 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για μία σειρά από έργα τα οποία έχει αναλάβει να υλοποιήσει η χώρα μας και έχει λάβει κοινοτική χρηματοδότηση για τα οποία καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις. Σε περίπτωση, που η ελληνική κυβέρνηση δεν καταφέρει να σημειώσει πρόοδο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου τότε θα αναγκαστεί να επιστρέψει πίσω την ενίσχυση που έχει λάβει.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην έκθεση την οποία δημοσιεύει η HuffPost Greece και η οποία δεν είναι καθόλου τιμητική για τη χώρα μας, η Ελλάδα έχει μία μακρά ιστορία κακής διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων με την ΕΕ προγραμμάτων. Κάποια από αυτά, είτε έχουν λάβει παράταση πέραν των αρχικών προθεσμιών είτε η χώρα μας έχει αναγκαστεί να επιστρέψει χρήματα.

«Η Επιτροπή θα ήθελε να θυμίσει στις ελληνικές αρχές ότι για την περίοδο προγραμματισμού 2007 – 2013 η περίοδος επιλεξιμότητας των δαπανών λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Μετά την ημερομηνία αυτή τα έργα θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό», υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Τα 52 έργα στο «κόκκινο».Στην ίδια έκθεση αναφέρεται επίσης πως 52 έργα της προγραμματικής περιόδου 2007 – 2013 με συνολικό συγχρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό ύψους 5,5 δισ. θα πρέπει να επιταχυνθούν, καθώς διαπιστώνονται καθυστερήσεις.

Επίσης διαπιστώνεται ότι ακόμη 14 έργα είναι απίθανο να ολοκληρωθούν, των οποίων ο συνολικός συγχρηματοδοτούμενο2 προϋπολογισμός ανέρχεται σε 998 εκατ. ευρώ. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να τρέξει με γοργούς ρυθμούς μία σειρά από έργα, καθώς βρίσκεται κυριολεκτικά στο «παρά πέντε».

Μετρό Θεσσαλονίκης και Κτηματολόγιο.Σύμφωνα με την έκθεση, η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια επιδείνωσε το πρόβλημα, καθώς επηρεάστηκε σημαντικά η κερδοφορία μεγάλων έργων υποδομής, όπως για παράδειγμα οι αυτοκινητόδρομοι, οι σιδηρόδρομοι κτλ.Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα οποία αναφέρονται στην έκθεση και τα οποία απασχόλησαν τους ελεγκτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ήταν τα εξής:

- Η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης με 1,2 δισ. ευρώ

-Η αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας με 42 εκατ. ευρώ

-Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 και ειδικότερα το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα με 900 εκατ. ευρώ

-Η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι με 930 εκατ. ευρώ

Το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου με 35 εκατ. ευρώ
Το κτηματολόγιο με 28 εκατ. ευρώ

 Το εθνικό μητρώο με 42 εκατ. ευρώ

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου