Σάββατο 18 Ιουλίου 2020

Ο «ΔΡΟΜΟΣ» ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ

Θεαματική αύξηση της κυκλοφορίας πεζών, μείωση των Ι.Χ., αλλά… πολύ χαμηλή κυκλοφορία ποδηλάτων. Αυτή ήταν η συγκοινωνιακή αποτίμηση των πρώτων εβδομάδων δοκιμαστικής λειτουργίας του «Μεγάλου Περιπάτου», που παρουσιάστηκε πρόσφατα από την ομάδα των συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ και τον Δήμο Αθηναίων.

«Η κουλτούρα χρήσης ποδηλάτου χρειάζεται σημαντικά περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερο δίκτυο» σημείωναν οι επιστήμονες. Οι ποδηλάτες συμφωνούν: ένας κούκος ή… δύο, εν προκειμένω, ποδηλατόδρομοι, στην Πανεπιστημίου και τη Βασιλίσσης Ολγας, δεν φέρνουν την «άνοιξη» της βιώσιμης κινητικότητας στην Αθήνα. 

«Σε μια πόλη τόσων εκατομμυρίων, δύο δρόμοι δεν μπορούν να αλλάξουν τη νοοτροπία» λέει στην «Κ» ο  Αντώνης Σηφάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΠοδηλαΤΤΙΚΗΣ κοινότητας. Οι ποδηλατικοί φορείς έχουν στηρίξει τις παρεμβάσεις του «Μεγάλου Περιπάτου», ωστόσο τονίζουν ότι είναι απαραίτητη η διεύρυνση του δικτύου και κυρίως η αντιμετώπιση του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς και όχι ως μέσου αναψυχής. 

«Το ποδήλατο είναι ένα όχημα που μπορεί να είναι πίστας, να κάνεις δηλαδή με αυτό αγώνες, μπορεί να είναι αναψυχής, να κάνεις βόλτα με αυτό στο Πεδίον του Αρεως, ή ένα κανονικό μέσο μετακίνησης, να πηγαίνεις με αυτό στη δουλειά σου. Στο ένα θες ποδηλατοδρόμιο, στο άλλο κάποιες διαδρομές σε πάρκα και εξοχές και στο τρίτο δίκτυο που να συνδέει τα κομβικά σημεία της πόλης. Αυτό δεν υπάρχει ακόμα στην Αθήνα».

Ανάσα πάντως αναμένεται να δώσει ο νέος άτυπος ποδηλατόδρομος της Ερμού. Οι παρεμβάσεις επέκτασης του «Μεγάλου Περιπάτου» από Αιόλου έως Αγίων Ασωμάτων μπορεί να αποτελούν τυπικά επέκταση πεζοδρομίου, όμως αναμένεται ότι η νέα λωρίδα που απομονώθηκε στο οδόστρωμα, αν και στενή, θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από ποδήλατα. 

Φυσικά πραγματική διέξοδο θα δώσουν ποδηλατόδρομοι σε άλλους κεντρικούς άξονες. Οπως τονίζει ο κ. Σηφάκης, τα έργα μπορεί να φαίνονται… ξεκάρφωτα σε κάποιους, όμως προβλέπονται από το μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών.Ο «Μεγάλος Περίπατος» πάντως φαίνεται ότι αν μη τι άλλο έσπασε ένα μεγάλο ταμπού. Αυτού της αφαίρεσης χώρου από το αυτοκίνητο προς όφελος του ποδηλάτου. 

Την προηγούμενη Τρίτη συνεργεία του Δήμου Θεσσαλονίκης έπιασαν δουλειά προκειμένου να μεταφέρουν τον ποδηλατόδρομο από το πλακόστρωτο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης. Το έργο εντάσσεται στο σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς οι πολίτες διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ. 

Σειρά θα πάρει η Λεωφόρος Κ. Καραμανλή, όπου και εκεί θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος μήκους 3 χιλιομέτρων. «Το σχέδιο είναι η δημιουργία ποδηλατόδρομων που θα συνδέουν την ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο. Ομως το βασικό είναι οι ποδηλάτες να αισθάνονται ασφαλείς κυκλοφορώντας δίπλα στα αυτοκίνητα» λέει στην «Κ» ο κ. Κώστας Τερζόπουλος μέλος της συλλογικότητας Gymnosophy. 

Αν και όπως λέει το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη είναι τα μηχανάκια. «Πολλοί λένε γιατί να κάνουμε τόσα έργα για τους ποδηλάτες που αποτελούν μόνο το 1% του πληθυσμού; Μα οι ποδηλατόδρομοι γίνονται για τους ποδηλάτες που θα έρθουν!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου